Burgerparticipatie: van moeten naar willen!

3e editie van I Love Burgers op 31 oktober in Den Haag

14 SEPTEMBER 2012, EDE, 5 SEPTEMBER 2012
Samenvatting

Onder de titel ‘I Love Burgers’ vindt op woensdag 31 oktober 2012 het 3e Nationale Congres (Online) Burgerparticipatie plaats. Centrale vraag op de congresdag is: hoe maakt een organisatie de slag van moeten naar willen met burgerparticipatie? Van een verplicht nummer naar een gewild onderdeel van planvorming. Dagvoorzitter is Pepik Henneman, bekend van zijn ‘Burge(r)meesterboek’ en zijn vernieuwende kijk op duurzaam en lokaal ondernemen. De Haagsche wethouder Ingrid van Engelshoven licht geslaagde praktijkvoorbeelden van participatie toe. Inspiratie komt van Jan Henk Tigelaar, een van de trekkers achter het plan voor een berg in Nederland (‘Die berg komt er!’).

Het congres is bedoeld voor bestuurders, directeuren en ambtenaren die op de hoogte willen blijven van ontwikkeling op het gebied van (online) burgerparticipatie én de praktische toepassing daarvan. Congresdeelnemers vormen gaandeweg de dag een eigen antwoord aan de hand van lezingen en workshops. Met bijdragen van KING, Platform31, Stadslab voor Urbanisme, gemeente Oud-Beijerland, Alares en Início/woningbouwcorporatie Havensteder.

Vernieuwend is de opzet van het middagprogramma waarbij deelnemers al participerend hun eigen programma kunnen samenstellen. Ook is er alle gelegenheid om ervaringen uit te wisselen en nieuwe contacten op te doen.

Voor meer informatie en kaartverkoop: www.iloveburgers.nl